آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در روزهای عرفه و عید سعید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در خصوص انتخاب شهردار از گمانه‌زنی پرهیز شود

  • کد خبر: ۱۵۱۵۱۰
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در خصوص انتخاب شهردار از گمانه‌زنی پرهیز شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تذکر می‌دهم که در خصوص انتخاب شهردار از گمانه‌زنی پرهیز شود. کار با روال قانونی پیش می‌رود و در مهلت مقرر قانونی به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان امروز، ۳ اسفندماه، در هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: دیروز در ۱۳۷ که با مردم مشهد تعامل داشتم، بسیار جالب بود که بیشترین گله‌مندی مردم این بود که چرا با ساخت‌وساز‌های غیر مجاز برخورد نمی‌شود. شاید این موضوع به زلزله اخیر ترکیه نیز مربوط باشد.

وی افزود: این حساسیت مردم جای تقدیر و تشکر دارد و از همه افرادی که تماس گرفتند و خواهان برخورد جدی شهرداری شدند، تشکر می‌کنم. حتی یک نفر بیان می‌کرد که ۴ طبقه را بدون مجوز ساخته‌اند. از همکاران شهرداری می‌خواهم با تخلفات ساختمانی برخورد کنند. مردم و قانون در این خصوص مطالبه دارند و ما نباید کوتاهی کنیم، باکه باید در هر منطقه شهر باشد برخورد شود.

موحدیان بیان کرد: باز هم در خصوص استقبال از بهار از شهرداری به خصوص سرپرست و معاونان درخواست دارم که این موضوع را به جد دنبال کنند تا امسال نیز استقبال خوبی از زائران داشته باشیم.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: تذکر می‌دهم که در خصوص انتخاب شهردار از گمانه‌زنی پرهیز شود. کار با روال قانونی پیش می‌رود. این گمانه‌زنی مشکلات را بیشتر می‌کند، نه تنها کمک نمی‌کنند، بلکه راه را اشتباه می‌روند. انتخاب شهرداری در مهلت مقرر قانونی به نتیجه خواهد رسید.

اگر اقدامی نکنیم در حوزه فرهنگی دچار مشکل می‌شویم

در ادامه این جلسه غلامحسین صاحبی، عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی مشهد به کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تذکر داد و گفت:در یک سال و نیم گذشته طرح‌های متعددی ارائه دادم که اکثرا بایکوت شده است. اخیرا هم دو، سه ماه پیش طرح یک‌فوریتی را برای فعال کردن مساجد محوری ارائه دادیم که هیئت‌رئیسه نیز به کمیسیون حاشیه شهر ارائه دادند و بررسی کردند، الان دو ماه است که در کمیسیون فرهنگی  مانده است.

وی افزود: ما قصد داشتیم کار فرهنگی در شهر انجام شود و صرفا نامگذاری نباشد. الان معاونت فرهنگی در مناطق به خصوص حاشیه شهر مجموعه‌های ورزشی را به مزایده گذاشته‌اند. اگر اقدامی نکنیم در حوزه فرهنگی دچار مشکل می‌شویم. معضلات و آسیب‌های اجتماعی بیداد می‌کند، اگر در زمینه فرهنگی کار نکنیم هر روز وضعیت اجتماعی ما در جامعه بدتر خواهد شد. 

همچنین فاطمه سلیمی عضو شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: اینکه بگوییم فرهنگی فقط نامگذاری داشته، درست نیست. ما ۹ زمین ورزشی هفته پیش افتتاح کردیم. دغدغه فرهنگی در شورا زیاد است نمی‌توان زحمات فرهنگی را نادیده بگیریم. در مورد طرح جلسات برگزار شده و به جمع‌بندی خواهد رسید.

اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد

اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد (ستاد، مناطق، اقتصادی و خالص سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته)، به شرح آلبوم پیوست، ممهور به مهر شورای شهر و با رعایت بند‌ها و تبصره‌های زیر تصویب شد.

منابع آلبوم اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری با ۵ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۲۶۱ هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال به مبلغ ۲۷۴ هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال تایید شد. درآمد‌های عمومی ۱۱ درصد، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۱۳ درصد، واگذاری دارایی‌های مالی ۸ درصد، خالص منابع سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته ۶ درصد، منابع بودجه شهرداری ۱۰ درصد افزایش و منابع قابل تخصیص انتقالی در دوره قبل ۵۲ درصد کاهش دارد.

مصارف آلبوم اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد با ۵ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۲۵۵ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال به مبلغ ۲۶۹ هزار و ۲۵ میلیارد ریال و منابع انتقالی به سال آتی مبلغ ۵۹۷۰ میلیارد ریال تایید شد. اعتبارات هزینه‌ای ۲۹ درصد، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۹ درصد، خالص منابع سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته ۶ درصد و مصارف بودجه شهرداری ۵ درصد افزایش و تملک دارایی‌های مالی ۱۸ درصد کاهش دارد. 

اعتبارات هزینه‌ای اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ با ۲۹ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۶۳ هزار و ۷۰ میلیارد ریال به مبلغ ۸۱ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال تایید شد. اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای اصلاح و متمم بودجه سال ۱۴۰۱ با ۱۱ درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ از مبلغ ۱۰۰ هزار و ۹۳۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال به مبلغ ۱۰۹ هزار و ۸۷۴ میلیارد و ۹۸۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال تصویب شد.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از تصویب لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای شهر خبرداد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در پایان هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: اواخر آبان‌ماه، لایحه اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد مقدس، به منظور بررسی و پایش به شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تقدیم شد.

وی گفت: در گام بعدی، جلسات کارشناسی و تخصصی مختلفی با محوریت کمیسیون تلفیق به منظور بررسی لایحه ارائه شده، برگزار گردید و سرانجام در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، به تصویب رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->